איך להקים סטודיו לאימוני כושר? | איך להקים בוקס קרוספיט? | איך להקים סטודיו פילאטיס? | איך להקים חדר כושר?

4 שאלות שכדאי לשאול לפני שפותחים סטודיו

לפרטים על קורס הניהול שלנו :
[pojo-form id="3878"]

איך להקים סטודיו לאימוני כושר? | איך להקים בוקס קרוספיט? | איך להקים סטודיו פילאטיס? | איך להקים חדר כושר?

אם יש לכם חלום לפתוח סטודיו משלכם, או שאולי כבר יש לכם עסק ואתם רוצים לעשות לו חישוב מסלול מחדש – יש 4 שאלות שכדאי לשאול.
בשפה המקצועית הן נקראות – תמהיל השיווק או the 4 P of marketing.

שאלה ראשונה : מהו המוצר שלי? או באנגלית – product
במילים פשוטות יותר אני צריך לדעת מה אני מציע ללקוחות שלי : האם מדובר בחדר כושר גדול והמוני או סטודיו בוטיק לאימונים בקבוצות קטנות? במה הסטודיו שלי יהיה שונה מסטודיואים אחרים באזור? איזה תועלות יפיק הלקוח אם יגיע לסטודיו שלי? איזה ציוד יהיה בסטודיו? כמה מתאמנים בשיעור? מה יהיה שטח המקום?
המענה לשאלות אלו נותן בעצם את התשובה ל : מהו המוצר שלי?

שאלה שניה : מהו המחיר שאבקש על השירות שלי? או באנגלית – price
אחת ההחלטות החשובות ביותר להצלחת הסטודיו תהיה שיטת התמחיר עליה נחליט.
כאן נצטרך להחליט האם נתמחר את השירות בצורת מנוי או כרטיסיה? מה יהיה המחיר אותו נבקש? האם נקבל את כל אמצעי התשלום (מזומן, אשראי, צ'קים או העברה בנקאית) או רק חלק מהם? מה יהיו תקופות המנוי האפשריות אצלי? מהי מדיניות הביטול שלי? (יש קנס? אין קנס? כמה?) , האם יהיו דמי רישום למצטרפים חדשים? מה תהיה מדיניות הקפאות המנוי שלי?
התשובות לשאלות הללו ישפיעו בצורה ישירה על המחיר הממוצע למנוי בסטודיו.
ההכנסה שלנו בסטודיו מורכבת מהמחיר הממוצע ללקוח כפול מספר הלקוחות ולכן מדובר בהחלטה קריטית ביותר.

שאלה שלישית : היכן הסטודיו שלי יהיה ממוקם? או באנגלית placement
מיקום הסטודיו ישפיע בצורה ישירה על קהל הלקוחות הפוטנציאלי אליו נפנה. בדרך כלל , גם אם יש לנו סטודיו מדהים ומקצועי – לאנשים במרחק נסיעה גדול יהיה קשה להגיע אליו לאורך זמן.
כאן נצטרך לתת מענה לשאלות :
האם הסטודיו יהיה ממוקם במרכז מסחרי, באזור תעשיה, בבית או אולי בפארק? האם יש חניה באזור? האם המקום נגיש בשעות הבוקר המוקדמות ואחר הצהריים/ ערב (שהן למעשה שעות הפיק של הסטודיו)? מיהם השכנים שלנו? (לא כיף לבוא להתאמן ליד מפעל שעושה רעש ולכלוך בזמן האימון) מה המרחק ביננו לבין המתחרים שלנו? (כבר סכמנו שרוב הלקוחות מגיעים לסטודיו שקרוב לביתם ואזור עבודתם).
ההחלטה היכן לפתוח את הסטודיו תשפיע גם על מחיר השכירות והארנונה :
סטודיו בקניון או מרכז מסחרי ישלם שכירות גבוהה יותר מסטודיו באזור תעשיה. וסטודיו באזור תעשיה ישלם שכירות גבוהה יותר מאשר סטודיו בבית או בפארק 
בנוסף העיר או הישוב בהם נבחר להקים את הסטודיו ישפיעו על מחיר הארנונה : ברוב הערים למשל ישנו סיווג ארנונה מוזל לעסקים בתחום הכושר והספורט ובעיר תל אביב לדוגמא – לא.

שאלה רביעית : איך אקדם את הסטודיו? או באנגלית promotion
במילים אחרות – אילו אנשים ארצה שיגיעו אלי כלקוחות ואיך הם ישמעו עלי?
מי שעוקב אחרי הסרטונים שלנו יודע שקידום העסק בצורה האקטיבית מצדנו זו אינה המלצה – אלה תנאי קיומי. בלי זה, אין עסק!
ולכן נצטרך להחליט מיהו קהל המטרה שלנו? (נשים? גברים? מאילו גילאים? וכו') אילו תועלות נספק להם? אילו בעיות נפתור להם? ואיך הם יכירו אותנו לראשונה ובהמשך יפנו אלינו במטרה להתעניין בשירות?
ניתן להשתמש בפרסום, יחסי ציבור, מבצעי קדם או במכירה אישית ישירה.

אז לסיכום :
4 השאלות שלנו הן :
1. מוצר
2. מחיר
3. מיקום
4. ומאמצי קידום
מענה על שאלות אלו יתן לנו תמונה בהירה יותר של העסק וכתוצאה מכך ישפר את סיכויי ההצלחה שלו.
אם אהבתם את הטיפ – נשמח אם תשתפו אותו כדי שגם חברים וקולגות יפיקו ממנו ערך.
ואם אתם רוצים ללמוד עוד על :
איך להקים ולנהל עסק מצליח בתחום הכושר והספורט

[pojo-form id="3878"]

איך להקים סטודיו לאימוני כושר? | איך להקים בוקס קרוספיט? | איך להקים סטודיו פילאטיס? | איך להקים חדר כושר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.