מילה אחת שמסננת את הבולשיט מהעיקר!

רוצים לקבל כלים נוספים לניהול עסק מצליח בתום הכושר והספורט?
[pojo-form id="3878"]

היי חברים אני נועם והיום אני רוצה לדבר איתכם על מילה אחת שמסננת את הבולשיט מהעיקר וממקדת אותנו במה שבאמת חשוב.

שאלת פעם בעלת עסק בתחום הפילאטיס מיהו קהל המטרה שלה.
באופן טבעי היא אמרה : "כולם. לדעתי כל אחד צריך לעשות פילאטיס, זה טוב לכולם".
ברור שהאימון יכול פוטנציאלית להועיל לכולם, אבל הסטודיו שלך נמצא בתל אביב – האם קהל המטרה שלך הוא תושבי פתח תקווה?
"תתפלא, למרות שאני ממוקמת בתל אביב יש לי גם לקוחות מפתח תקווה".
כמה תושבי פתח תקווה מתאמנים אצלך בסטודיו?
היא חשבה והתאמצה ואמרה : "שתיים".
אני מבין. בואי ננסה משהו אחר : האם קהל המטרה שלך הוא גברים או נשים?
"כמו שאמרתי קודם : "כולם. יש לי גם גברים וגם נשים בסטודיו".
אוקי, כמה גברים יש לך בסטודיו?
אממ… בערך 8 גברים.
אוקי, וכמה לקוחות יש לך בסטודיו בסך הכל?
בערך 120 לקוחות
8 מתוך 120 לקוחות זה הרבה?… לא ממש
משתי שאלות "כמה" הגענו לזה שבניגוד למחשבה הראשונית : קהל המטרה הוא נשים שגרות באזור הסטודיו בתל אביב.

השאלה "כמה" דורשת מהצד השני ומאיתנו לתת תוקף מספרי לתשובה. וזה הופך להיות מחייב ולכן מצריך מאיתנו יותר חשיבה לפני שנתחייב למספר.
מילים כמו "המון" , "כולם" או "רוב"… הן נחמדות מאוד , אבל לא מחייבות.
מספר הוא דבר מחייב.

לדוגמא : כאנחנו שואלים מישהו מה מטרת האימונים שלך? והוא משיב לרדת במשקל. מתבקש שנשאל אותו : "כמה תרצה לרדת במשקל?" אם הוא ישיב את התשובה הנפוצה "כמה שיותר!" ואנחנו לא נגרום לו להתחייב למספר ספציפי – לא עזרנו לו להיכנס לתהליך בצורה הנכונה.
אם לא נדע כמה המתאמן רוצה לרדת במשקל וכמה זמן הוא יכול להקדיש לתהליך – לא נוכל באמת לעזור לו.

וכמו המתאמנים שלנו – גם אנחנו. גם אנחנו צרכים לדעת להגדיר כמה.
כמה לקוחות אנחנו רוצים בעסק, כמה הכנסה חודשית, כמה רווחיות?
ובבקשה אל תגידו "כמה שיותר"! כמה שיותר זו לא מטרה ברת השגה! זה מתכון בטוח לכשלון מבאס ותסכול.

כשאנחנו יודעים כמה – יש לנו עכשיו מטרה שניתן לראות אותה.
וזו התחלה מצויינת לבניית תוכנית פעולה לכיבוש היעד!

רוצים לקבל כלים נוספים לניהול עסק מצליח בתום הכושר והספורט?
[pojo-form id="3878"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *